Despre noi

In exclusivitate

BUSINESS FORUM si Imobile Terra Sibiu

Imobile Terra Sibiu: “Orice client atras poate însemna o tranzacţie încheiată, iar orice client amânat poate fi un client pierdut”

Email Imprimare
IncreaseCum se conduce o agenţie imobiliară, ce înseamnă munca de consultant imobiliar şi cum se poate supravieţui pe o piaţă în continuă schimbare, aflaţi de la Dan Tetoianu, proprietarul unei agenţii din Sibiu. “Imobile Terra” a fost înfiinţată în anul 2005, iar în 10 ani de experienţă pe piaţa sibiană a dovedit încredere, disponibilitate pentru clienţi, colegialitate şi profesionalism – reţeta supravieţuirii chiar şi în momente de criză.
 
1. De când lucraţi în imobiliare şi de ce aţi ales acest domeniu de afacere?
Am ales acest domeniu din anul 2005, datorită cerinţelor mari de imobile şi totodată, din plăcerea de colaborare cu toate categoriile sociale, începând cu persoane care cumparau cu credit bancar, până la persoane care dispuneau de lichidităţi.
2. Cum se numeşte agentia pe care o conduceţi?
În anul 2005 am trecut de la AF la înfiintarea SC Terra Com SRL şi am decis că agenţia imobiliară să se numească “Imobile Terra”. De asemenea, deţinem website-ul www.imobileterra.ro, care este apreciat de sibieni, având câteva sute de oferte imobiliare din toate domeniile: apartamente, case, terenuri, spaţii comerciale şi industriale.
3. Care sunt serviciile pe care le oferiţi?
Serviciile oferite de agentie sunt: consultanţă imobiliară şi tranzacţii imobiliare care constau în preluarea imobilelor de la proprietari pentru diferite tranzacţii adică: vânzare, închiriere sau schimb. Deţinem şi o bază de date unde sunt înregistrate cererile şi ofertele, astfel se poate ajunge mai uşor la tranzacţionarea imobilelor. Increase
4. De câţi agenţi e nevoie pentru a face faţă unei pieţe precum Sibiul?
În momentul de faţă, la cerinţele pieţei imobiliare din Sibiu, ne desfăşurăm activitatea cu patru agenţi imobiliari, dar necesarul pentru o prestatie mai completă ar fi de minim opt, agenti care sa fie specializaţi pe fiecare categorie de imobile în parte.
5. Este un domeniu destul de imprevizibil. Care sunt provocările meseriei?
Provocările cele mai mari sunt atunci când un client apelează la serviciile agenţiei noastre, pentru cumpărarea unui imobil, iar ofertele care le deţinem nu îi satisfac cerinţele, urmând ca din acel moment să ne implicăm cu toate mijloacele specifice agenţiei pentru a-i găsi oferta potrivită.
6.Ce calităţi trebuie să aibă un agent imobiliar pentru a avea succes în domeniu?
Pentru succes în domeniu, un agent imobiliar trebuie să deţină abilităţi foarte bune de comunicare, atitudine pozitivă, capacitate şi dorintă de a învăţa lucruri noi, buna relaţionare cu clienţii, perseverenţa şi nu în ultimul rând capacitatea de a putea finaliza tranzacţii. Totodata, el trebuie să gestioneze bine portofoliul de oferte, clienţi şi clasificarea acestora în vederea soluţionării tranzacţiei.
7. Ce presupune munca în imobiliare? Cum decurge o zi din viaţa unui agent imobiliar?
Munca în imobiliare consta într-o actualizare permanentă a bazei de date cu oferte la preţuri reale. Noi comparam site-ul agenţiei cu un magazin, care, dacă este bine aprovizionat cu preţuri bune, sunt şi rezultate. Obligatoriu, agenda de lucru pentru ziua respectivă nu ne permite să facem nicio amIncreaseanare. Orice client amanat poate fi un client pierdut sau orice client atras poate însemna o tranzacţie încheiată.
8. Care sunt satisfacţiile pe care vi le aduce acest domeniu?
Satisfacţia cea mai mare, este evident încheierea unei tranzacţii iar la final toate părtile implicate să fie mulţumite, astfel obţinem recomandari şi pentru alţi potenţiali clienţi.
9. Ce trebuie să ştie o persoană care îşi caută o locuinţă în Sibiu, despre piaţa de aici? (zone, preţuri etc…). Care este procedura prin care se cumpără/ vinde o locuinţă? Taxele?
Clienţii care doresc achiziţionarea unui imobil în Sibiu trebuie să stie tipul de imobil dorit. Zonele cele mai cautate din Sibiu sunt cele centrale, cartierele Hipodrom, Ştrand şi mai nou şi Vasile Aaron, unde predomina apartamentele. Nu sunt excluse nici zonele periferice unde imobilele sunt la preţuri mai accesibile. Bugetul clientului este cel mai important şi atunci noi propunem oferte, începand de la cartiere centrale, rezidenţiale sau zone periferice.
10. Cum faceţi faţă concurenţei de pe piaţa imobiliară şi cum vă promovaţi afacerea?
Concurenţa imobiliară din Sibiu nu este o problemă, fiind loc pentru toate agenţiile. Avantajele noastre sunt: experienţa în imobiliare de peste 10 ani, serviciile de calitate pe care le prestam, spaţiul unde ne desfăşurăm activitatea este proprietate, deci nu plătim chirie. Promovarea de bază este făcuta prin intermediul website-ului www.imobileterra.ro, acesta fiind accesat zilnic de sute de Increasevizitatori, prin mass-media, publicitate prin intermediul website-urilor de specialitate, autoturisme branduite cu sigla agenţiei.
11. Prin ce metode aţi reuşit să dezvoltaţi şi să creşteţi afacerea?
Metodele principale prin care ne-am dezvoltat şi triumfat sunt munca şi seriozitatea maximă cu care am tratat orice cerinţa a clienţilor, disponibilitatea pentru clienţi non-stop, chiar şi în weekend. Creşterea afacerii s-a facut şi datorită agenţilor imobiliari, aceştia fiind bine pregătiţi şi având o rată de succes foarte ridicată.
12. Cum a afectat, în opinia dumneavoastră, criza economică, piaţa imobiliară din Sibiu? (preţuiri case, terenuri, apartamente, cererea/oferta, puterea de cumparare, cum v-aţi adaptat afacerea la situaţie).
Criza economică a afectat toate oraşele, chiar şi Sibiul care a fost Capitala Culturală Europeană în 2007. După intrarea în criză am optat pentru atragerea clientilor prin metoda “comision 0%  pentru cumpărători”. Cu ambiţie, fără să cedăm, am continuat o perioadă chiar şi cu pierderi, dar am rămas pe piaţă şi clienţii au apreciat acest lucru. Preţurile au scazut dar cumpărătorii aşteptau să se stabilizeze piaţa imobiliară. Impactul cel mai puternic la redresarea pieţei imobiliare a fost programul Prima Casă, care a durat destul de mult sa fie pus în aplicare. După acest program, cu paşi mărunţi, a început deblocarea tranzacţiilor imobiliare, deci lansarea noastră din nou pe piaţă.
13. Vă amintiţi un moment de cumpănă în ceea ce priveşte afacerea, firma? Cum aţi reuşit să îl Increasedepăşiţi?
Cum am mentionat la punctul de mai sus,  momentul noastru de cumpănă în ceea ce priveşte afacerea a fost perioada imediat urmatoare a intrării în criza imobiliară, când am iniţiat atragerea clienţilor prin metoda “comision 0%  pentru cumpărători”.
14.  În opinia dumneavoastră, cum ar trebui să decurgă relaţia şef-angajat, într-o firmă?
La noi în firmă predomină o relaţie de colegialitate, respectul fiind reciproc şi totodata lăsând loc de profesionalism între noi, învăţăm împreună şi suntem ca într-o familie.
15.  Cum se împacă viaţa de antreprenor cu viaţa de familie?
Viata de antreprenor este foarte deosebită, dar cu mari eforturi din partea ambelor părţi, încercăm să respectăm şi job-ul şi familia, chiar dacă programul prelungit uneori ne creează mici controverse.
Într-adevăr, avem întelegere din partea familiei şi totul are un Happy End.
16.  Ce planuri de viitor aveţi, în ceea ce priveşte afacerile şi agenţia imobiliară? Increase
Unul dintre planurile de viitor ale agenţiei noastre este să ne dezvoltăm, sa informăm cât mai bine clienţii, ce avantaje au dacă colaborează cu agenţia imobiliară şi cum să se protejeze pentru evitarea unor neplăceri.
Nu degeaba, în majoritatea ţărilor toate tranzacţiile imobiliare sunt prin intermediul agenţiilor.
17.  De ce ar trebui ca un client să apeleze la agenţia dumneavoastră? Aduceţi argumente.
Clientul care apeleaza la agenţia noastră, primesc asistenţă până la finalizarea tranzacţiei, dat fiind faptul că majoritatea imobilelor au ipoteci către diferite bănci, succesiuni nefinalizate, imobile neîntăbulate etc. Toate aceste probleme se pot rezolva prin intermediul agenţiei, care este în colaborare cu notari publici, OCPI, primării, asociaţii de locatari etc.